Unutkanlık testi

Okurken dinleyelim efendim: 1 nisanda izmire gelen ferit feryat abimizin pek hoş bir eseri. tanıdık geldi ama bir türlü çıkaramadım bizdeki karşılığını. bir kaç tane türkü ismi duydum ama o türkülerin çeşitli versiyonlarını dinledim, kendi içlerinde bile birbirlerine benzemiyorlardı.
canım rubabem (robabeh jan) kemanı öttüren abimizden sevip de göstermeyenlere gelsin:






"Canım Rubabe'm" - Ferit Faryat Abimiz


Bu sabah hazırlandım ve evden çıkmak üzereydim.
Sanırım herşey tamam çıkabilirim dedim.
Ayakkabımı giyip tam kapıyı cekecektim ki, anahtarı almadığımın tefrikine nail oldum, ev arkadaşımdan anahtarını rica edip kapıya yöneldim. ayakkabılarımı özenle çıkarıp masanın üzerindeki anahtarı alıp, ev arkadşımı daha fazla bekletmeden ayakkabılarımı bu sefer özensizce hızla giyip asansöre yöneldim.


30 saniye kadar zaman geçmedi ki asansörden çıkarken cüzdanı da almadığımı farkettim ve mahcup bir şekilde "yukarı çıkmalıyım arkadaşım" dedim.
Neyse çıktık. Yine ayakkabıları çıkarıp odama geldim.
Baktım cüzdan görünürde yok. Kesin burdadır dediğim birkaç yere bakarbakmaz bulamayacağımı anladım. "bulamayacağım, arkadaşım sen gec kalma diye" diye gercekten ümitsizce odadan çıkıp, elimi kolumu sallarken elim omuzumdaki çantanın dış bölmesine carptı ve cüzdanımın orda olduğunu farkettim ve sevinmiş olarak tekrar yola düştük.

50 metre bile uzaklaşmadan, ev arkadaşımın da telefonunu evde unuttuğunu farkettik :) şarjda unutmuştu, çok genel ve klasik bir unutkanlık, klinik değeri olmayan bir durum.

"in-çık yoruldum, bugün de telefonsuz gideyim okula" diyerek
geri dönme isteğimin önüne geçti.

okula geldim. kitap-defter bakınırken öğlen oldu yemekhaneye birlikte gitmek için gelen arkadaşımla çıktık. yolun yarısına kadar arkadaşıma evden çıkarken yaşadığım unutkanlıkları anlattım. her nasılsa, yemek için gerekli öğrenci kimliğimi almadığımı farkettim, bababa! sanki bugun ilk defa bisi unuttum!? o kadar yolu arkadaşımın geri gelmesini istemedim, sen git ben geliyorum dedim. evet taa eczacılık fak'ın ordan bölüme gelip kimligi cüzdanı alıp yemekhaneye geri geldim. neyse ki arkadaşım o sıralar bitmek tükenmek bilmeyen yemekhane sırasında bekliyordu henüz onu çok bekletmeden yetiştim, birlikte beklemeye başladık.

öğleden sonra arkadaşlarla birlikte bir sınav için çalışma yapacaktık, sınıfa geldiğimde unutkanlıklarımın sandığımdan daha çok olduğunu ispatlayan birşey daha farkettim :)
derste not aldığım defteri yanıma almamışım. yapacak bişey yok, notlarım olmadan çalışmaya devam ettim.

akşam çıkışta 9'a kadar başka bir arkadaşla lafladıktan sonra, durakta hareket etmek üzere olan 568'e bindim. bindim ama amacım biraz yolu uzatıp o arada kitap okumaktı.
otobüs kalabalıktı, 3 durak sonra indim ayakta kitap okuyamam diye.

165-565 gelsin de hemen gideyim diye beklerken 20dk daha geçti durakta tek başıma oturmuş düşüncelere dalmıştım.
birden boş sayılabilecek bir 568 geldi, hemen sevindim. bindim. kendime iyi ışık alabilecek bir yer sectim.
"ohh dedim, artık rahatça kitabımı okuyabilirim. 568 numaralı otobüs 15 dk'ya mâl olacak bana ama olsun, buna değer" diye düşünürken çantamı açtım. bil bakalım ne oldu :))) okunacak kitabımı da almayı unutmuşum. yok artık dedim (bu cümle sansürlenmiştir). sabahtan beri kaçıncı unutkanlığım bu diye sayıp sövdüm kendi kendime..

bugünüm böyle unutmak ve hatırlamakla geçti sevgili.. ee iiiaa sevgili blogır. başka neleri unuttum bugün, henüz bilmiyorum :D güldüğüme bakma, nasıl tepki vereceğimi de bilmiyorum şuan.

hatırlamışken ekleyeyim: aklima geldi birden. öğle arasında çakmak diye flash diski almıştım yanıma. unutkanlıkların yanında bu dalgınlık da sayılır demi :P nolur bunu da say :))

her neyse.. anlayan anladı.


bir de unutkanlık için kısa bir test varmış: %bi milyon unutkan çıktım ben, tıbbi müdahale gerekli artık :D

Testin sahibi burasıdır, güvenilirliği "ben bilmem, beyim bilir" kıvamındadır.

UNUTKANLIK SKALASINDA NERDESİNİZ?

Bu test sizin unutkanlık skalasında nerede olduğunuzu anlamanıza yardımcı olabilir. Vereceğiniz her "Evet" cevabı için kendinize 1 puan verin

Hafıza sorunu yaşıyor musunuz?

Bir işe konsantre olurken zorlanıyor ve sık sık kafanız karışıyor mu?

Çok iyi tanıdığınız birinin zaman zaman ismini unuttuğunuz oluyor mu?

• Çoğu zaman geçmişle ilgili bazı ayrıntıları hatırlayıp da dün ne yaptığınızı unuttuğunuz anlar oluyor mu?

• Haftanın hangi gününde olduğunuzu unuttuğunuz oluyor mu?

• Bir şeyleri aramaya kalkıp da sonradan ne aradığınızı unuttuğunuz oluyor mu?

• Ailenizden birileri ya da arkadaşlarınız, sizin eskisine nazaran daha unutkan olmaya başladığınızı söylüyorlar mı?

• Sıklıkla zihinsel bir yorgunluk hissediyor musunuz?

• 1 Saatten fazla bir işe konsantre olamadığınızı hissediyor musunuz?

• Sık sık anahtarınızı unuttuğunuz oluyor mu?

• Sürekli söylediğiniz bir şeyi tekrar ediyor musunuz?

• Bir şeyleri öğrenirken artık zorlandığınızı hissediyor musunuz?

• Bazen yapmaya çalıştığınız bir şeyi bir anda aslını unutuyor musunuz?

• Herhangi bir şey için kullanacağınız rakamları, bir yere not etmeden hatırlayamıyor musunuz?

PUANLAMA

1-5:Hafızanızla ilgili büyük bir probleminiz bulunmuyor, ancak sizin yine de hafızanızı daha da keskinleştirmek için doğal takviyeler ve güçlendiriciler kullanabilirsiniz.

6-10:Hafızanızın kesinlikle bir güçlendiriciye ihtiyacı var, beyniniz zor durumda. Unutkanlıktan kurtulmak için kimi egzersizler uygulamalı ve stresten uzak durmalısınız.

11-14:Önemli ölçüde hafıza düşüşü yaşıyorsunuz ve bunun üzerine bir şeyler yapmak zorundasınız. Bir uzmana görünüp bu hafıza düşüşünün nedenini araştırmalısınız. Belki de stres hormonlarındaki dengesizlikten de böyle bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder