devlet işi

Fakültemizin açık mavi renkte* olan duvarları sanki "siz burdan çıkınca koyu renkli resmi duvarları bulacaksınız karşınızda, gideceğiniz okullara hazırlıyoruz sizi" der gibi dandik, boğucu, itici, bitmeyen bürokrasiyi anımsatan bordo** renge boyanmış duvarları...


büyük boyutta görmek icin fotoğraflara tıklayabilirsiniz.

bu fotoğraflar 1 ağustosta çekildi ve henüz boya kokusu tazeliğiyle boğazlarımızı yakıyordu ki, beni sinirlendiren, asıl mesele o an gözümde taklalar atmaya başladı.

malum, yeni binamız teknolojik modern bir bina(!) her sınıfında internet bağlantısı mevcut ve koridorlarda onlarca kablonun geçtiği ne diyeyim, veri yolları mevcut.
metal askılarla güzelce sabitlenmiş, kimseye zararı olmayan bu kabloların olduğu yapılar, alçıpan ile kapatılmış. gerekçe, görüntü kirliliğiymiş.
insan biraz düşünmez mi? kabloların açıkta olması, bir düzenleme veya arıza durumunda kolayca müdahale edebilmek içindir.

fakültede bilişimle ilgili koskoca bölüm var. neden kimsenin fikri alınmadan böyle bir girişimle tüm kablolar kapatılmış? bir arıza olduğunda tamamı kırılsın, bir sürü iş çıksın, zaten yürümeyen eğitim iyice aksasın diye mi? hiç sanmıyorum böyle ileri planların üretilebileceğini..
duvarların rengini beğenmedim ama benim tepkim kimseye sorulmadan, o data kablolarının kapatılmasıdır.

sanki içinde radyoaktif atıklar akan boruları izole edilmiş, alt tarafı ethernet kablolarını alçıpan ile gizlediniz ki bu kabloların gezinmesinini sebebi de kablosuz ağ kurulmasının istenmemesiydi. meğer kablosuz internet ağı çok sağlıksızmış, ceplerindeki telefondan daha zararlıymış.

koskoca egitim fakültesi binasına, 2010 yılında, havalandırma koymayı unutmuşlardı projeyi hazırlayanlar. üfürükten tayyare bu kabloları gizleme olayını gölgede bırakır bu mesele ona hiç girmeyeyim.

ne desem bilemedim artık. yorum sizin.
not: bir iki cümleyi eğip büküp farklı yanlış anlamaları engellemek istedim. kızgınım. belki ilerde bu konudan tekrar bahsederim.

canınız sıkılmasın, biraz da eğlenin diye fakültenin angaryasını çeken yanık sesli ayhan abimizin MSP başvurusu video çekimleri sırasında kameralarımıza takılan türküsünü izleyelim:



*rengin adını tam bilmiyorum, renk isimlerinden anlamama da, ama siz biliyorsunuz.

1 yorum: